recepty - zdravie - poradenstvo

Cviklový fit šalát – mňamka, ktorej neodoláte :-)

Cviklový fit šalát – mňamka, ktorej neodoláte :-)

Cvikla má vďaka svojmu zloženiu mnoho úžasných schopností. Napríklad pomáha pri detoxikácii, prečisťuje krv a hlavne napomáha pri chudnutí. Okrem iného posilňuje imunitu a pomáha prekonať rôzne infekcie. Odporúča sa zvýšiť jej konzumáciu hlavne v zimnom období, takže sa inšpirujte receptíkom na cviklový fit šalát . 

 

Neváhajte vyskúšať tento cvikový šalátik, je veľmi vhodný aj na večeru a nemusíte sa obávať, že cez noc priberiete 🙂

Čas prípravy: cca 10min, kto dlhšie krája 15min 🙂

Počet porcií: 2

Ingerdiencie:

  • 250gramov predvarenej cvikle ( treba naozaj kúpiť čistú vákuuovo balenú, bez konzervantov, pridaného cukru atď, alebo si uvariť 🙂 )
  • 1 mrkva
  • 1stredné jablko
  • cca 5cm póru, alebo  1 jarná cibuľka
  • 1- 2 PL olivového oleja
  • 1-2 PL kvalitného chrenu (množstvo poda chuti)
  • Pažítka
  • 1PL drvených ľanových semienok (nieje nevyhnutné)
  • štipka čierneho korenia

Postup:

  1. Suroviny si pokrájame na menšie kúsky podľa chuti, pažítku na kolieska, mrkvu a jabllko je vhodné postrúhať viď foto.

      2. Suroviny zmiešame, ochutíme korením, olivovým olejom.

3. Ozdobíme pažítkou a podávame 🙂

Ľanové semiačka sú veľmi zdravé, ak ich však nemáte možnosť zohnať mleté, alebo si ich doma zomlieť, niesú k šalátu nevyhnutné.

V prípade, že by sa Vám zachcelo zmeny môžete skúsiť kombináciu cvikla – mrkva- hrášok – balsamico (len trošku). Alebo rôzne iné kombinácie podľa Vašej chuti.

Prajem dobrú chuť a pre ešte lepšiu imunitu odporúčam k šalátiku bylinkový čaj s echinaceou 🙂

Facebookgoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail