ananásové smoothie

2 letné tipy na osviežujúce smoothie

Keďže receptov na dobré osviežujúce smoothie nieje nikdy dosť, pridávam do zbierky ďalšie 2 skvelé a zdravé tipy 🙂

1. Žlté smoothie

Ananás je plný prospešných vitamínov a minerálov (draslík, horčík, betakarotén a pod.). Pri výrobe smoothie odporúčam používať čerstvý ananás, ktorý obsahuje enzým bromelín (pomáha spracovávať bielkoviny). Zaváraním a konzervovaním ananás o tento enzým prichádza.

Mango okrem toho, že má výbornú nezameniteľnú chuť, obsahuje taktiež veľa zdraviu prospešných látok (napríklad vitamíny A,C,E a K, kyselinu listovú, horčík, omega 3 a omega 6).

Avokádo je skvelé ak chete dosiahnuť v smoothie krémovejšiu konzistenciu bez použitia mlieka a iných mliečnych výrobkov. Viac o avokáde si môžete prečítať v samostatnom článku TU.

Čo budete potrebovať na 2porcie:

1/2 menšieho ananásu

1 avokádo

1 mango

vodu podľa potreby

trochu limetkovej, alebo citrónej šťavy a niečo na dozdobenie

Postup:

Všetko treba umyť, pokrájať na menšie kúsky a zmixovať v kvalitnom mixéri a pridáme hrozienko alebo mätu na dozdobenie.

2. Červené smoothie

Jahody vďaka flavonoidom pomáhajú znižovať riziko kardiovaskulárnych chorôb, posilňujú imunitu a pôsobia protizápalovo. Obsahujú zinok, ktorý pôsobí ako afrodiziakum (možno skôr zapôsobí krásna jahôdka v čokoláde, ako zmixovaná v smoothie,ale za skúšku nič nedáte 😀 )

Černice sú zdrojom železa, vápnika, mangánu a hlavne spomaľujú proces starnutia, takže ak nechcete vrásky, vrele ich odporúčam zaradiť do jedálnička, viac o nich môžete nájsť TU 😉 Ak nemáte po ruke černice, do smoothie môžu ísť kľudne aj čučoriedky, ktoré majú podobné vlastnosti a záleží len na tom, ktorú chuť preferujete viac.

Banán dodá smoothie tú pravú konzistenciu a sladkosť. Je bohatým zdrojom draslíka a obsahuje tryptofán, ktorý podporuje tvorbu serotonínu a zlepší Vám náladu.  Taktiež pomáha regulovať hladinu cukru v krvi.

Čo budete potrebovať na 2porcie:

Množstvo si dajte podľa chuti, odporúčam 1 väčší banán, hrnček jahôd, pol hrnčeku černíc/čučoriedok, ak vám viac chutia lesné plody, dajte menej jahôd.

Ak chcete zaujímavú chuť, namiesto vody pridajte grepovú šťavu.

Postup:

Všetko treba umyť, pokrájať na menšie kúsky a zmixovať v kvalitnom mixéri a pridáme hrozienko alebo mätu na dozdobenie.

Dobrú chuť 🙂

Ak sa chcete inšpirovať aj inými receptami a článkami o smoothie, kliknite TU.